
Zoals voorgeschreven in ons intern reglement , artikel 21, kunnen de clubs in de periode van 15 september tot 15 november alle wedstrijden die ze wensen te organiseren voor de twee daarop volgende jaren invoeren in MYKKUSH. Na controle door de secties en de KMSH (voor de CAC(I)T&B) wordt dan de sportkalender op 1 januari definitief voor het betreffende jaar. De clubs van de secties 2 hebben een systeem waarbij zij ook alle wedstrijden die ze wensen kunnen invoeren met fictieve data en waarna tijdens het jaar deze fictieve data ofwel reel worden ofwel verplaatst worden naar data waarop de terreinen beschikbaar zijn.
Tijdens het jaar kan het altijd zijn dat een wedstrijd dient verplaatst te worden om gerechtvaardigde reden. Het is aan de sectie om de beoordeling te maken of een reden gerechtvaardigd is of niet. Wanneer de sectie akkoord is, is het aan het Algemeen Secretariaat om de verplaatsing in de sportkalender van MYKKUSH in te voeren en op die manier is iedere betrokkene online automatisch op de hoogte. Hieronder vindt u de procedure die te volgen is :
- Club vraagt op dezelfde manier als vroeger een verplaatsing, met argumentatie, aan via MYKKUSH.
- Deze aanvraag wordt voortaan enkel nog naar de sectie en de wedstrijdverantwoordelijke van de club gestuurd.
- De sectie heeft in het menu een extra item ‘Aanvragen verplaatsing’
- De sectie kan hierbij nu een positief of negatief advies geven met eventueel een opmerking
- Het Algemeen Secretariaat ontvangt een email met het advies van de sectie
- Het Algemeen Secretariaat kan dan de aanvraag goedkeuren of afkeuren.
- De goed- of afkeuring wordt net als vroeger dan gemaild naar de wedstrijdverantwoordelijke van de club, de sectie, het Algemeen Secretariaat VdA en de sportdienst van de KMSH.
Opmerking : verplaatsingen geven geen aanleiding tot een administratieve kost. Bijvoegen van een wedstrijd in het lopende sportjaar daarentegen wel ( artikel 21 van het intern reglement)

Comme le prévoit notre règlement interne, article 21, les clubs peuvent inscrire dans MYKKUSH tous les concours qu’ils souhaitent organiser pour les deux prochaines années, dans la période du 15 septembre au 15 novembre. Après vérification par les sections et la SRSH (pour le CAC(I)T&B), le calendrier sportif deviendra définitif le 1er janvier de l’année en question. Les clubs des sections 2 ont un système leur permettant également d’inscrire toutes les concours qu’ils souhaitent avec des dates fictives, après quoi, au cours de l’année, ces dates fictives deviennent réelles ou sont déplacées vers des dates où les terrains sont disponibles.
En cours d’année, il peut arriver qu’un concours doive être déplacé pour des raisons justifiées. Il appartient à la section d’évaluer si une raison est justifiée ou pas. Si la section est d’accord, il appartient au Secrétariat Général d’inscrire le report dans le calendrier sportif MYKKUSH, afin que toutes les personnes concernées en soient automatiquement informées en ligne. Vous trouverez ci-dessous la procédure à suivre :
- Le club demande un déplacement via MYKKUSH de la même manière qu’auparavant, avec des arguments.
- Désormais, cette demande ne sera envoyée qu’à la section et à la personne responsable des compétitions au sein du club.
- La section dispose d’un élément supplémentaire dans le menu : « Demander un report ».
- La section peut désormais donner une recommandation positive ou négative avec un commentaire éventuel.
- Le secrétariat général reçoit un e-mail avec la recommandation de la section.
- Le secrétariat général peut ensuite approuver ou rejeter la demande.
- Comme par le passé, l’approbation ou le rejet sera ensuite envoyé par e-mail au responsable des compétitions du club, à la section, au secrétariat général de l’AdD et au service sportif de la SRSH.
Remarque : les déplacements ne sont pas soumis à des frais administratifs. Cependant, l’ajout d’une compétition au cours de l’année sportive en cours l’est (article 21 du règlement intérieur).